czytajac o tym przyspieszonym zagrzewaniu silnika po zaslonieciu chlodnicy postanowilem i ja sprobowac. Zaslonilem 2/3 (nie caly zeby nie bylo mu przypadkiem za cieplo ) srodkowego nawiewu w zderzaku (IMO wlasnie ten nawiew w zdecydowanej wiekszosci odpowiada za chlodzenie w porownaniu z grilem - widac to chociazby po zagieciach chlodnicy i owadach latem - za grilem prawie ich nie ma) i nie wiem czy to autosugestia czy silnik rzeczywiscie troche lepiej sie zagrzewa
Ja zamówiłem u mechaniora metalowąosłonę pod cały silnik, bedzie mocniejsza i wytrzymalsza od tego plastiku, a co do ocieplenia to pewnie troszke wzrosnie gdyz beda dwie, orginalna i metalowa:P
Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat
Zasłonić dolną kratkę to najprostsza droga do przegrzania. Na rajdach jeśli auto przytrze przodem śnieżną bandę i dolna wlot zapcha się śniegiem (i nikt go stamtąd nie usunie) to zaraz jest koniec jazdy. Teraz mi powiecie, że cywilne auto się aż tak nie grzeje... ja wam powiem, że że takie rzeczy zdarzały się wielokrotnie na trasie rajdu Szwecji nawet w temperaturze, bagatela, -30 stopni Celsjusza. To dolny wlot odpowiada niemal za całość chłodzenia.
Dokładnie, dolny wlot chłodzi chłodnicę i jak termostat ma potrzebę to skorzysta i silnik wychłodzi. Powietrze zatrzymuje się na chłodnicy, nie przenika do komory silnika. Natomiast górny wlot powoduje wichry ponad chłodnicą w komorze silnika, wychładzając blok i brudząc silnik. Osłona grila z przezroczystej pleksi od strony komory silnika mocowana na czarne opaski do grila doskonale zdaje egzamin u mnie.
xtremesystems, dolnej kratki nie ruszaj, bo bozia Cie pokaze
Jak juz to tylko grill - dol to 80% jak nie wiecej chlodzenia, grill to jakies 5%. Boczne kratki natomiast po 7.5 To takie luzne dywagacje, ale np IC'ek ktory jest fabrycznie w o1 1.9 Tdi wszystko pow. bierze z dolnej kratki. Pow. do filtra idzie zaś nadkolem z drugiej bocznej kratki.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Komentarz